08 June 2017

ABC backs anti-Semitic Al Jazeera after Gulf switches off Qatari propaganda channel

From The Australian, Cut & Paste, June 9, 2017:

Time for the ABC to turn off Al ­Jazeera? The Australian, yesterday:
Conservatives have called on the ABC to reconsider its two hours a day Al Jazeera content, labelling the Qatari-based news channel “Islamic propagandists”.

A whole sweep of Gulf nations are set to dump the Qatari news channel. BBC News online, yesterday:
Qatar’s Al Jazeera media network has undoubtedly put the tiny Gulf state on the international map. It is the showpiece of the oil and gas-rich ­nation’s efforts to turn its financial largesse into outsized global influence and visibility … But there are growing fears that the current diplomatic crisis in Qatar could place the high-profile network’s future in jeopardy.

One reason the ABC should never have had Al Jazeera on its news channel is its long history of anti-Semitism. ...August 6, 2008:
The Al Jazeera television station ­admitted Wednesday that its coverage of Israel’s release of convicted Lebanese terrorist Samir Kuntar violated the station’s own code of ethics. The admission came in response to a threat by Israel’s Government Press Office to boycott the satellite channel unless it apologised … The head of ­Israel’s Government Press Office said Al Jazeera would get only minimal services until it provided a “reasonable answer” about a program which featured a birthday party for Kuntar, who spent 29 years in an Israeli jail for a 1979 attack in which five Israelis were killed.

...Aunty is determined to stick with the viciously anti-Semitic channel. An ABC representative speaking to The Australian, yesterday:
Al Jazeera English is an award-­winning service with a strong presence in Europe.

Maybe it’s time they listened to Australia’s Jewish community instead. Australia/Israel and Jewish Affairs Council chief Colin Rubenstein on The Bolt Report, Wednesday:
I think that it’s entirely unacceptable that broadcasters in Australia, ­esp­ecially public-funded broad­cast­ers … are running Al Jazeera content … This is a station run by the rulers of Qatar who sponsor Islamism.